Pilot - Ny i Moonlight Falls

Efter att ha vinkat sina föräldrar och sitt barndomshem farväl anländer Morticia till en stad det bara viskas om. Så fort folk viskar som om något vore annorlunda eller farligt spetsar hon öronen direkt, och hit bar alltså flyttpacket.
 
 

En tomt med några klungor träd i bakgrunden, samt vyn av ett berg lång borta. En rustik bro också. Hon kommer nog trivas!
 
 
 
 
Bäst att posa på, "jag är ju trots allt Morticia... jag kommer bli något stort."

 
 
 
 
Hennes fantastiska uteliggarlya! Hade inte kunnat bli bättre. Hon trånar efter att lägga sig på den iskalla altarsängen...
 
 
 
 
 
 
Fast allt är såklart inte blodbad och mörka nätter
 

"Hahaha vaaa...? Ska jag leva utan täckande väggar? Jag är vampyr, du vet? Har du redan tänkt mörda mig?"
 
 
 
 
Erhm
 

Självklart hade jag redan glömt det. Vampyrer klarar inte solljus... vilken loser jag är. Men se så där, äntligen nöjd och belåten.
 
 

 
Inga slapparfasoner, här ska hittas ett jobb. Första önskningen som kom upp var att skaffa ett jobb inom kriminalitet. Tja, ond som hon är är det ju bara rätt väg att gå!
 
 
 
 
 
Shape up
 

Läste på lite mer och här krävs det god kondition för att klara av yrket. Morticia använder solglasögon inne när hon tränar, enbart när hon tränar. Och hon tränar bara inne.
 
 
 
 
 
Men träning gör även en vampyr utmattad. Hennes dröm om att "ligga" på den kalla altarsängen gick dock inte riktigt i uppfyllelse..
 
 
 
 
 
 
Vamps Night Out
 
Utvilad. Vaknar lagomt till utgångstid, drar på sig finaste klänningen och åker in till stadens hetaste ställe. "Röd sammet salong." Sådär otroligt korrekt översatt.
 
 
 
 
 
Mål ett: skrämma alla med sina fantasiska vampyrgaddar!
 
 
 
 
 
Mål två: hypnotisera en snygg kille och få honom att tänka på mig.
 
 
 
 
 
Mål tre: läsa den snygga killens tankar. "mouhahaha, jag ska veta vad jag har att göra med!!" Say what?
 
 
 
 
 
Mål fyra: forsätta plåga den snygga killen. Seriöst Morticia, det är ju snart synd om honom.
 
 
 
 
 
Oops..
 
Mål fe... fast det här var ju inte tänkt. Eller? Du ville väl bara plåga honom... som en vampyrgest? Hm, kan det redan vara kärlek på gång? Morticia är livsfarlig när hon får den rätta blodsmaken i munnen.
 
 
 
 
 
Kind of charming guy? Ingen Gomez (fast honom vet hon ju inte om än), men han verka ha de rätta takterna ändå. Fast Morticia är en flörtig sim, och en hopplös romantiker. Jag kanske bara inbillar mig om att det vore något hjärtedrama.
 
 
 
 
 
Snabb date
 
Nej jag vet verkligen inte hur hon tänker. I nästa sekund är hon hemma på gården igen och borstar katten. Ja, den hemlösa katten jag inte ens hann reagera över. What a typical Morticia thing to do.
 
 
 
 
Stay tuned för de nästkommande dagarna i Morticias liv, ja - resten av hennes liv!
 
 


Kommentarer
Aska

Riktigt skoj att läsa! Ser fram emot mer!

2012-10-24 @ 09:20:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


by Lisa Litzium
>
RSS 2.0